Never say never

On palju asju, mille kohta olen lubanud et ei iial ma seda tee.
Aga olen teinud.
Aga ma tegelikult arvasin, et “ei iial” teemad kuuluvad noorusaja kategooriaisse.
(ei joo kohvi, ei suitseta, ei võta alkoholi, ei abiellu vale mehega et hiljem lahutada, ei tekita teemasid abielumeestega, ei varasta ega valeta).
Tehtud.
Minust saaks suisa poliitik, vms?
Ookei.
Olen alati deklareerinud, et ei tee autojuhilubasid, kuna maanteeidioote on minutagi küllalt.
Deklareerinud seda sügavas veendumuses, kusjuures. Olen proovinud autot juhtida umbes 3 korda oma elus, 2 neist õppesõidu eesmärgil ja 1 hädavajadusel. Mitte ükski olukordadest ei meeldinud. Hädavajadus nägi välja nii, et transportisin oma totaalses alkojoobes 15-aastast mehevenda tema isiklikult sünnipäevalt koju. Sünnipäev algas vaguralt Noarootsis Hara külas ja kasvas üle läbuks, kui purjus alaealised ämma invasapakaga Pürksi edasi manustama kihutasid. Kell 4 hommikul (juulikuu) sai siis jälitama asutud, traktoriga kusjuures. Jälitustöö tulemusena oli tarvis koju tuua traktor, sapakas ja purjus alaealine. Meesteraffas traktorirooli ja mina sapakasse, ofkoors. (olgu mainitud, et ma ei tunne end isegi jalgrattasadulas mugavalt.) Eks ma siis sõitsingi see 12 km esimese käiguga maha. Igaks juhuks jälgisin ka telgjoont- ikka nii et kaks ratast ühel ja kaks teisel pool seda. Pidurdada ka ei osanud, kui kohale jõudsin. Õnneks kasvas õuel valik sireleid.
Niisiis, loodetavasti olen siinkohal selgeks teinud oma vastumeelsuse roolikeeramise vastu.
Täna otsustasin aga nii:
kui ma tahan oma elult saada seda, mida tahan, siis
TULEB MUL ÕPPIDA AUTOT JUHTIMA.
Mitte, et ma seda praktiseerima hakkaksin… aga oskus olgu olla.
Lõdisen juba ette.
Kodanike toetussõnad oleks abiks küll.

6 kommentaari to “Never say never”

  1. anna Says:

    Oh mul on irm autojuhtimise ees, sest kõrvalistujana peidan ma (minu meelest) avariiohtliku olukorra puhul näo kätesse ja kukun halisema. Kui suvisel ajal mõni suurem põrnikas lahtisest autoaknast sisse lendab ja kursi minu suunas võtab, hakkan hüsteeriliselt kiljuma. Ja seda kõike KÕRVALISTUJANA. Roolis olles tunduks ilmselt terve sõit mu jaoks avariiohtliku olukorrana ja kardaksin tõenäoliselt ka kärbest. Kolmandaks ja ehk kõige tähtsamaks probleemiks on see, et mul ei tule vaat et kusagil nii head und kui autos. Roolisistujana on SEE küll ikka päris tõsine probleem 😀
    Aga kaasreisjana olen kohati eeskujulik: ummikutes, kus jupphaaval edasi liigutakse ja järsult pidurdatakse, vajutan ma ka kujuteldavat pidurit oma jalgade juures põrandal. Alati 🙂

    Samas töö pärast, kas või täna hommikul, et kümneks Talina koosolekule jõuda, oleks mul VÄGA oma isiklikke lube vaja. Ja nii ma siis üritan järgmisest sügisest kohaliku keskkooli juures lube teha. Üritasin juba selle aasta augustis korra, aga e-kursus, selgub, mulle ikka hästi ei istu (aega on neid loenguid vaadata, kipun ma mõtlema, ja ei vaata kunagi). Putukarünnakuid saab ju tegelikult vältida kinniste akendega sõites. Ja äkki kogemusega kasvab närv ja ma ei arva enam, et maanteel pidurdamine või mõne järsema manöövri tegemine tähendab raudselt avariid.

  2. anna Says:

    Ah jah, mis selle pealetükkiva unega teha, seda ma veel pole välja mõelnud. Loodan, et juhtimine tekitab piisavalt adrenaliini ja hoiab une eemal 😀

    • Kristiina Says:

      Kõrvalistujana ongi autosõit sada korda jubedam. Ma olen teadlikult harjutanud ennast kõrvalistmel MITTE liiklust jälgima, muidu võib hulluks minna. Ise roolis olles ei ole üldse hirmus, sest siis sa ju ise tead, mida teed.

      Ma mäletan, kui ma autosõitu õppides kirusin, et ma ilmselt ei saa mitte iialgi sellele sidur-pidur-käiguvahetus-gaas süsteemile pihta, aga see tuli siiski väga kiiresti. Nüüd sõidan automaatkastiga ja noh… auto sõidab ise ju, mul vaja ainult suunda rooliga natuke näidata. 🙂

      Igatahes, sesamy, autojuhtimine, see on imelihtne 😛 Mäletan veel seda õnne- ja vabadustunnet, kui ma endale esimese oma auto sain ja ma polnud enam liikumistes mitte kellestki sõltuv – selle nimel tasub natuke vaeva näha.
      Jõudu sulle!

  3. Hermit Says:

    Ma olen ka enda puhul just täpselt sellega hädas, et õpin ja punnin ja pingutan, nii et higimull otsaees, aga asja must kuidagi kohe autoroolis ei saa.
    Autokoolis oli täitsa tavaline, et hakkasin rooli taga nutma ja halama, et ma ei saa seda kunagi selgeks ja sellist äput pole veel keegi enne roolis näinud. Viimaks lõingi käega, kuigi oli kibe tunne, et nii suur summa sai magama pandud ja tolku ei mingit õieti.
    Nüüd on viimastest rooli taga istumistest aasta möödas ja elu annab ikka selgeid vihjeid, et oleks vaja, oleks vaja ikka need load ära teha.
    Ajuti näib, et mis see siis niiväga ära ei ole – mõned elementaarsed ja loogilised seosed liiklemiseks omale meelde jätta ja auto praktiline juhtimine olevat kah seda lihtsam, mida rohkem harjutad… Aga tahtejõudu jääb praegu napiks. Ja aeg-ajalt ikka kiusab ka naiivne mõte, et kõik inimesed polegi autorooli loodud.
    Ja kui järjekordset tulemata/hilinevat bussi ootad oma pampudega lörtsi ja tuule käes, mõtled -ah, oleks mul ometi juhiload … Võta või jäta siis, kumb see õigem on.
    Olen ka endale lubaduse andnud, et ükskord ma need load ära teen, kasvõi nui neljaks ja hambad ristis, aga ära ma need teen!
    Jõudu ka kõigile teistele kaaskannatajatele, kel sama mure kaelas.

  4. ritsik Says:

    Nii tore 😀 Ära sa minu plogi siis tükk aega loe, kus ma oma selleteemalisi piinu kirjeldan 🙂

  5. maailmaparandaja Says:

    Minul polnud ka sugugi kiiret autojuhilubade tegemisega. Olin ikkan aljaga pooleks öelnud, et küll ma 60.-ndaks juubeliks load saan (selleks ajaks pidin ma ka surematu romaani valmis kirjutama). Juhtus aga nii, et 3 aastat tagasi sain maikkagi load kätte (vanus saabus kiirelt).
    Minu sisenemisest mootorite maailma saab lugeda blogist sildi alt “mad driver”. taga pool otsas on siis õppesõidu teemaline hala. Uuemad postitused on minu hilisemad motoriseeritud saavutused 😀


Lisa kommentaar

