On teil õdesid?

Mul on. Üks õde. Viie lapse ema ja ühe kasuema. Ja nüüdseks ka kahekordne vanaema, mis omakorda teeb minust kahekordse vanatädi (aiaaaaaa 🙂 ).
Niisiis- nagu te aru saite, on mul üks õde. Initsiaali pidi D. Minust kaks aastat noorem. Ja see tähendab seda, et kui me juba kõnevõimelisteks saime, oli meil üht koma teist omavahel rääkida- kaks aastat on väga väike vahe.
Ema teab rääkida, et ajal kui õde veel kõnevõimetu oli, võtsin mina sõna mõlema eest: kui titt voodis ringi keeras, olla mina konstateerinud ähvardaval häälel: ah sa pöördusid? ja kui õde mingi (minu arvates) nurjatusega hakkama sai, olla ma nentinud: sa igavene Jürgen. (Jürgen oli mu ema tolleaegne ülemus, mine tea, kust see laps need laulud võttis. ) 🙂
Kui mina olin 5 ja D 3, sattusime koos nakkushaiglasse, düsenteeriakahtlusega. Või mine sa tea, kui palju seal nüüd seda kahtlust oli. No igatahes olid seal Lina tänava nakkushaiglas sellised palatid ( boksid) mis omavahel pooleldi vineer; pooleldi klaasseinaga eraldet. Ja üleval oli ka õhuruumi, nii 50 cm jagu. Meie kõrvalboksis viibisid kaks venda, suht meievanused, Me siis kaubitsesime üle klaasseina. Asi hakkas nii peale, et kodanikud soovisid meilt nukku laenata (puhas plast, kiilaspea, käed kummipaelaga kinni), meie saime nende käest kollase pardi. Hiljem vahetasime ka maiustusi, üle porte meie poolt kihilist marmelaadi, nende poolt apelsini- siodrunilõigumarmelaadi. Kes mäletab, see teab, Asi läks jamaks siis, kui mänguasju tagasi vahetama hakkasime ning naabrite noorem oli laenatud nuku suutnud juppideks eraldada. Meie poolt rändas part tagasi nii nagu tuligi, nende poolt tulev plastnukk maandus osakaupa. Ja -oh häda- viimane jupp (üks kätest) maandus potis, kuhu noorem õde just oma düsenteerialimingu nähtavale toonud oli. Kohusetundlik vanem õde (mina)õngitses selle sealt välja ja pakkis öökapi sahtlisse. Mis glasuuritud plastkäest edasi sai, pole teada.
Kui me kolisime Tartus kohta, mida me siiani koduks peame, laienes nii sõprus- kui suhtlusringkond. Naabritüdrikud olid meiega sama vanad… ja ei lakanud meie hoovist luurekad, õue- etendused ega suusaretked pikki raudteed. Ja tol ajal veel remonditavas keldris asustasime eriti salajase seltskonna nimega Hõbetähe Ordu.
Muusikakoolis käisime samuti mõlemad-õde viiuli ja mina klaveri erialal. Ja kui mõlemal üle viskas, astusime sisse Tartu lastekunstikooli.
Jututunnid enne uinumist olid obligatoorsed, seda juba varakult. Fantaasiamaailm eeldas alati põgenemist kuhugi kaugemale ära. Ja vahet pole, kumb meist alustas teemat lausega : Ükskord me läksime väravast läbi ja seal oli nääripidu… (ja teine võttis siis jutujärje üles ja jätkus siis kauemaks…)
Kui meist kord pubekad said, olime üsna üksmeelsed; D kirjutas mulle päevikusse puudumistõendeid ema allkirjaga ja mina vastupidi- isa allkirjaga. Olgem ausad, neid läks vaja küll. Polnud just harvad juhud kui me D-ga koolimineku asemel hiilisime Tartu raudteejaama et sõita Valka Läti komme tooma.
Pmst, kui teil on õdesid, siis teate ise kah, millest räägin. Aga sulle , kallis D , palju õnne sünnipäevaks. Ja hea, et sa poiskene pole, muidu ma peaks ütlema: kallis Jüri 😀

6 kommentaari to “On teil õdesid?”

  1. p-karu Says:

    Sesamy, jumalime, me oleme ju ühes koolis käind ja koorides laulnud ja mis kõik veel! Teed läksid meil lahku umbes siis, kui ma aru sain, et muusikaõpetajat minust ikka ande- ja entusiasmipuuduse tõttu ei tule, ja ma lihtsama vastupanu teed minnes ülikooli läksin. Aga dumas’likult .. khm.. kümmend aastat hiljem, siin me oleme. Imeline asi see internet!
    K.

  2. Sinitihane Says:

    Miks mitte “kallis Jürgen”? 🙂

    Aga tõsiselt: meil õega veidi üle aasta vahet. Ma tean, milles sa räägid!

    Pole siin midagi:
    vend=vendlus
    õde=õelus

    Hoopis üks hirmus tore kaaslane on.

  3. kukupai Says:

    shh! Mul õde viis aastat noorem ja ei mingit ühist lapsepõlve, üks kaklemine ja võimuvõitlus kogu aeg 🙂 ja käib vahelduva eduga siiani. Samas oma on ikka oma ja vahel jälle päris tore…


Lisa kommentaar

