Raamatumeem

Sinitihane kutsus.
Ja no kesse siis raamatumeemile vastu panna saab. Niisiis:
1. Pane kirja mõned raamatud, mis sulle koolipõlves eriti meeldisid.
2. Pane kirja mõned raamatud, mis sulle koolipõlves ei meeldinud.
Need raamatud võivad siis olla nii kohustusliku kirjanduse raames loetud kui ka eraviisiliselt neelatud.
Kui tuju on, kirjuta miks meeldis ja miks mitte.
Saada see meem mõnele edasi.
Punkt üks:
Esimene, mis meenub, on raamat nimega “Kolm musketäri” ja kõik selle järjed. Fännamist alustasin 12-aastasena ja kusagil keskkooli poole peal rahunesin maha. Sõbrannatega kirjutasime isegi rock-ooperi, loomulikult oli tarvis see ka ise maha mängida. Miks see nii väga meeldis, pagan teda teab. Ajalugu on mind alati huvitanud, raamatusüžee kõrvale sai ikka kõikvõimalikku taustainfot. Oliver Cromwell, muide, on siiamaani minu jaoks üks paras jäledik :).
Siis raamat nimega “Krabat”. Kes on lugenud, sellele ei pea vist seletama miks, eeldusel muidugi et lugejal minuga sarnane maailmavaade ja mõtteviis on. No ja näidake mulle mõni, kes teismelisena müstikast ei huvitu.
Kolmandale positsioonile pretendeerib juba palju raamatuid; Durrelli teosed, enamik Lindgreni; A4 formaadis muinasjuturaamatud, mille illustraatoriks Siima Škop… aga toon siin esile kaks raamatut (kaks, kuna teine on esimese järg). Need oleks siis A. Brunšteini “Tee viib kaugusse” ja “Kevad”. Jällegi pilguheit ajalooliselt huvitavasse keskkonda ja humoorikas jutustamisoskus. Ja peategelase ülevoolav õiglustunne- see aitas samastumisele suurepäraselt kaasa.
Punkt kaks.
Mis siis ei meeldinud.
Kalevipoeg, va ülbe macho, kõigepealt.
“Ülesküntud uudismaa” jäi samuti lugemata, ehkki mõni klassikaaslane suisa kiitis. Nojah, ju mu areng ei vastanud siis arusaamistasemele.
Ja antagu mulle, vanale jobule andeks- ühtegi Feuchtwangeri teost pole ma siiani suutnud läbi lugeda…
Samas, ju leidub neidki, kes tema raamatuid naudivad, nii et katki pole midagi- igaühele oma 🙂
Punkt kolm.
Saadaksin meemi edasi Iibisele, Mullamaiale ja Sgjellele (kolm punkti, kolm meemisaajat, eksole 🙂 )
Need kolm tunduvad suurel määral lugejad olema, äkki on neil huvi ka arvamust avaldada. Palun mitte arvata, et ma teisi lugejateks ei pea, vastupidi 🙂 Ja kes iganes soovib, võib samuti vastata.
Head kirjutamist lugemise teemal.

9 kommentaari to “Raamatumeem”

  1. friizu Says:

    Feuchtwangeri “EDU” jättis mulle omal ajal ikka üsna sügava mulje ja Juudi Sõja triloogia oli lihtsalt ajaloolise tausta poolest väga huvitav. Meil olid kodus riiulis Feuchtwangeri kogutud teosed ja need sai lõpuks kõik läbi loetud. Ajaloolistest romaanidest muidu Tolstoi “Sõda ja Rahu” on midagi millest mina ennast läbi närida ei suutnud, kuigi vene klassikat muidu ma lausa neelasin Dostojevski, Bulgakov, Tšehhov jne … Eesti kullavarast mäeletan, et A.H. Tõde ja õigus nõudis mult ikkagi pingutust, et läbi lugeda ja ei saa öelda, et see mu lemmikraamatute huka kuuluks. Mm .. mingil ajal keskkoolis olin supervaimustuses J.Londoni Martin Edenist : ) ja veidi peale seda tuli Kafka vaimustus (see viimane pole siiani pärsi üle läinud).

  2. iibis Says:

    Väga inspireeriv meem. Teen kindlasti! Tänan kutsumast.

  3. annimanninen Says:

    “Uudismaast” pääsesin. Minust mingi 5 aastat vanem sõbranna luges ja oigas.
    “Krabatist” pole kuulnudki. Kas mul peaks häbi olema?

  4. helle Says:

    Aitäh meemi eest! Kui mahti saan, mõtlen sellele, kuigi – jah, elukutse tõttu on mul mõned raamatud peas, nagu oleks ise kirjutanud:)

  5. helle Says:

    Tegin ära.

  6. Vastupandamatu raamatumeem « Iibisepesast Says:

    […] Vastupandamatu raamatumeem Jump to Comments Proua Sesamylt sain kutse. […]

  7. iibis Says:

    Nagu näha, sain hakkama!


Lisa kommentaar

