Kokaraamatud

Kokaraamatud on ühed väärt asjad. Esiteks on nad kasulikud selleks, et meelde tuletada, mis toite olemas on, juhuks kui ideedest puudus kätte tuleb. Teiseks saab nende kallal fantaseerida- mida kõike ma siis kokku kokkan kui ükskord piisavalt materjali (loe: raha) on. Kolmandaks aitavad nad algajal pihta saada, mis liigutused tuleb teha enne, kui toorainest toit saab.
Mul on elus olnud täpselt kolm isiklikku kokaraamatut. Vanematekodus muidugi oli neid palju, alates kodanike Masso, Petti ja Savi kirjapandust kuni mahukate läikpaberil venekeelsete üllitistega (pildi peal kaunilt serveerituna plekkpurk roheliste hernestega, kahvel ja valge suurätt kõrval), sai ka neid lehitsetud ja katsetatud. Aga isiklikke…
Esimene oli selline universaalne, palju retsepte aastast 1966. Sain selle oma ema käest kui iseseisva elu peale läksin. Eks ta teadis, et see raamat mu lemmik. Praeguseks on ta võidunud, narmendav, kaotanud mõned lehed ja saanud mõned juurde vahelekirjutuste näol. Aga töötab ikka sama hästi kui muiste, eriti siis, kui on vaja täpselt teada kuidas teha lihtsamaid toite. Kuna raamat on välja antud ajal, mil poes midagi eriti ei olnud, arvestasid sellega ka autorid (vist) ja suht olematutest asjadest saab kokku keevitada häid toite. See on raamat, mis minuga räägib. Pildi sain osta.ee lehelt.
Teine kokaraamat kingiti mulle… ja mina seda ei kasutanudki.
See-eest fännas tunduvalt paksemat ja uuemat üllitist hoopis mu Seenior. Ja raamat lahkus siit elamisest tema elamisse. Loogiline ju, ajalugu kordub. Eks siis kingib ta kunagi oma lapsele ka kokaraamatu, vahet pole, kas sellesama või mõne mille kingiks saab ja mida ise ei tarbigi 😀
Ja kolmas- kolmanda ostsin ise. Hiljuti. Kolleeg tõi tööle tordiraamatu, mille järgi oli ühe maiuse valmistanud ja mida meilegi maitsta pakkus. Maitses hea. Raamat maitses ka hea, eriti kui seda silmadega süüa. Tekkis kiusatus omalegi hankida. Ja ennäe- Rahva Raamatu veebipoes ei küsitud asja eest üldse palju. Veel mõned olid minuga sama meelt. Niisiis tellisin 4 tordiraamatut. Need seal veebipoes mõtlesid küll, et mutt vist ogaraks läinud kui iga retsepti jaoks eraldi raamatu ostab :D… aga kätte ma ta (nad) sain. Muidugi võiks ju iga mind tundev inimene veidi kukalt kratsida: mis ajast sina magusat sööd? aga esiteks on seal ka ideid soolaste tortide tarbeks ja teiseks ei pea ma ise seda ära sööma, mis kokku käkerdan. Ja täna ma siis proovingi (elus esimest korda) napooleoni torti teha. Eks paistab, kas välja kukub napooleoni tort või napooleoni kompleks… 😀
Mõned asjad vist siiski vajavad retsepti järgi toimetamist, eriti kui esimest korda teed.

5 kommentaari to “Kokaraamatud”

  1. Sinitihane Says:

    Oh, hea idee! Ahvin ja teen lähiajal samasisulise postituse. Mul on samuti uunikume kogunenud ja veidi uuemat kraami ka.

  2. Jaana Says:

    muide selle esimese järgi teen ka mina syya… või noh vaatan, kui millegagi hätta jään, sest pole ma teab mis kokkaja…

  3. kukupai Says:

    Masso raamatud olid ikka üle prahi 🙂
    Mul kah riiulis, vahel isegi vaatan, kuigi tegelikkuses teen juba ammu kõike ilma retseptita…

  4. laborihiir@ Says:

    See esimene on ka minu lemmik. Viimasel ajal konkureerib küll “Pereköögi kokaraamatuga”.


Lisa kommentaar

