Häid lambaid…

Üks blogi, mida aeg-ajalt piilumas käin, kannab pealkirja “elu muutuste tuules”. Kõhklesingi siin, kas mitte just seda sententsi käsiloleva kirjatüki pealkirjaks panna, aga vist siiski mitte. Kuna Muutused on aset leidnud peamiselt viimasel paaril aastal, see post aga (tagasivaadetega küll) kajastab just viimaste nädalate sündmusi.
Niisiis.
Kunagi ammu, kui Seenior ja Juunior olid alles koolilapsed, kolisime siia kahetoalisesse korterisse me kolmekesi. Ruumide jaotus oli loogiline: lapsed väikesesse ja mina suurde tuppa. Kolm aastat tagasi, kui kodumäng laiemalt käima läks, ilmus suurde tuppa ka Meesinimene. Aasta möödudes hakkas Seenior ise kodu mängima ja kolis kokku oma elukaaslase ja (praeguseks juba ka) lapse isaga. Loodus aga teatavasti tühja kohta ei salli ning meile saabus Kutt (tol ajal 13). Saabus sel lihtsal põhjusel, et kasvatuses oli Meesinimese karmi kätt vaja. Meesinimese noorem poja, koodnimega Põnn (hetkel vanus 6), käis meil lihtsalt külas ja veetis siin suhteliselt vaikses ja turvalises maakohas ka suved. Väikeses toas oli niisiis endiselt kaks elanikku- Juunior ja Kutt, kelle omavahelise läbisaama üle ei sa nuriseda siiani.
Novembrikuu paiku hakkas nimetet apartemendis tihedamalt figureerima ka Juuniori Peika (hüüdnimega Davidson). Ja etskae- väike tuba muutus selleks, milleks ta algselt ette nähtud oligi: lastetoaks: kül vahtis kolmik koos arvutist filmi, küll mängiti arvutimänge, vanemad aitasid nooremal õppida jne. Idüll missugune. (Teatud mööndustega muidugi). Eilsest alates elame siin aga kuuekesi.
Juba mitu aega oli Poisslaste Emaga (P.E.) jutuks tema plaan depressiivse töövaba väikelinna korter (4 tuba) maha müüa ning planeerida elu päälinnas. Kuna aga Meesinime oma nooremat võsu (Põnn) ja tema närvikava ning iseloomu piisavalt hästi tunneb, püüdis ta mõtet laita. Seda enam, et päälinnas polnud PEd ootamas ei korter ega töökoht, pudrumägedest-piimajõgedest rääkimata. Pealegi pidi PE kaasa võtma ka oma ema, kelle hooldaja ta on peale möödunud sügisel toimunud traumat, mille tagajärjeks voodihaige vanem daam. Niisiis pakkus Meesinime PE-le varianti saata laps isa juurde elama (väike maakool, särgid-värgid. Laps ju siiski eeloleval sügisel esimesse klassi minemas). Sellest oli ausalt öeldes juttu juba mullu jaanipäeval. PE- le tundus see plaan täiesti vastuvõetav.
Selle aasta algusest on aga asjad arenenud peadpööritava kiirusega. PE leidis oma väikelinnakorterile ostja, kes kiiresti ka sisse kolida tahtis. Sama kiirelt leiti ka hea hinnaga pesa päälinnas. Ja kui siis ükskord PE Meesinimesele helistas ja palus teatud mööblitükid enda juurde (st. siia) kolida, oligi aeg otsustada, mis saab Põnnist. Naisinime (mina) tegi PE-le ettepaneku, et kui tal last kuhugi panna pole, saatku siia. Niikuinii sügisel siia kooli jms. PE-le see variant sobis.
Ja niisiis kolisid Meesinime, Kutt ja Davidson eile meile siia paar mööblitükki ja Põnni. Koos kõige juurdekuuluvaga. (Nädala lõpul kirjutame ta siia sisse ka, või nagu nüüd öeldakse- kanname elanikeregistrisse. Või ma tegelikult ei teagi, kuidas nüüd täpsemalt öeldakse.). Kui hästi läheb, saame lasteaiakoha ka; inime harjub varakult oma tulevaste klassikaaslastega. Seni on meil vahetustega tööl käiv Juunior ja Meesinimese ema.
Oma väheste kogemuste põhjal suure pere emana (! :D) jagan teiega tänase õhturoa retsepti. Veel mõned aastad tagasi oleks kõik kogused jagatud kolmega.
700 g makarone
800 g hakkliha
2 purki konservtomateid
2 sibulat
2 küüslauku
suur vahukoor.
soola, pipart, basiilikut, oliivõli.
Keeda makaronid. Kurna.
Hauta küüslauk ja sibul pannil pehmeks, lisa hakkliha, pruunista, maitsesta. Lisa tomatid ja basiilik. Kui mullitama hakkab, lisa rõõskkoor. Kuumuta mõnusaks ja sametiseks. Kalla saadud pläust makaronidele (või vastupidi, oleneb, kumb nõu suurem on). Kuumuta veel paar minutit. Hakka sööma. Looda, et ööselt töölt saabuvale Juuniorile kah midagi alles jääb.
Üldiselt, nagu aru saate, põgenesin läpakaga kööki blogima kogu selle testosteroonihulga eest. Enne õpetasin Põnnile uusi teadmisi ka:
Põnn tormas ühest toa otsast teise, ju on energia ülejäägid.
Mina: Põnn, tahad, ma õpetan sulle ühe asja?
Põnn: Ikka.
Mina: Võta sealt tugitooli pealt see padi (väike, lambavillane, 40×40 cm. ühelt poolt kirju, teiselt beež; Põnn võtab). Põlvita nii, et põlved oleks täpselt padja keskel.(Veidi aega sättimist ja nii lähebki). Ja nüüd tõsta varbad õhku, pane käed enda ette maha ja keeruta enda ümber ringi. (Tegelikult ma seletsin muidugi lihtlausetega).
Põnn: (Keerutab ja kilkab vaimustusest) Nii äge!Kust sa teadsid?
Mina: Ise mõtlesin välja, kui mina laps olin. (Põnn kordab tegevust viis minutit, aeg ajalt vaimustunult kilgates ja kuulates mu tarka nõuannet teemal “hoia lauast kaugemale”).
Põnn: Ma nüüd puhkan ja siis keerutan jälle.
Mina: Keeruta nüüd teistpidi, muidu hakkab pea kingi käima.
Mispeale Põnn keerab padjal teise külje ja jätkab vanas vaimus. 😀
Siis tegelesime eneseharimisega ka. Koukisime välja Scrabble tähekoti ja ladusime sõnu. Hästi ladusime. Kaua ladusime. Mina väsisin ära ja palusin Põnnil issile sõnu laduda. Issi kah kaua ei jaksanud, siis tuli venna (Kutt) appi. Keset minu blogimist tuli Kutt kööki ja teatas, et Põnn enam ei jaksa, et kas võib et ta (Põnn) nüüd enam ei mängi? Kutt olla käskinud tal see üles laduda.
Käisin vaatamas. Põrandal ilutses:VÕIBMALÄH…
Nii et jah. Häid lambaid mahub palju ühte lauta. Eeldusel, et ikka on head lambad.

10 kommentaari to “Häid lambaid…”

  1. Kassu Says:

    Ma ikka alati imetlen silmasäraga selliseid inimesi. No päriselt! 😀 Ise elame praegu viiekesi ka üsna väikses pesas (mina koos mehega ning meie kahe peale kolm last, peagi neljas, see siis juba ühine, juurde tulemas), aga no nii sõbralikult küll ei oska, liiga isepäiseks siin mõnigi kasvanud :P. Aga tegutseme selle nimel, nii et hea, kui eeskujud kohe omast käest võtta. Mis siis, et aint ekraani kaudu :))

    • sesamy Says:

      Einoh …*punastab*
      Juunior ja Davidson plaanivad oma pesa rajamist. Vist. Mingises tulevikus. Ja Kutt lõpetab järgmisel aastal põhikooli ja on sunnitud kaugemal olema (ilmselt ühikas). Mis nii viga särada 😀

  2. thela Says:

    Ma läheksin ilmselt ühe õhtuga hulluks…

  3. kohalik Says:

    Tõeliselt tubli oled 🙂 ma ise olen ilmselt suurema ruumivajadusega inimene,mul võib maja rahavast täis olla,aga peab olema tuba,kuś üksi olla…suvel on lihtsam, siis meil on suur õu 🙂

  4. indigoaalane Says:

    tubli oled jah, kuigi mu esimene mõte oli, et kas tüdrikite pealt poistele üleminek ka raske oli? Ma vist ei oskaks lapsealiste poisslastega midagi öelda ega ette võtta…:)?

    • sesamy Says:

      No eks ma pea harjutama, mu ainuke lapselaps on kah poisslaps 🙂
      Aga selles mõttes ei olnud raske et tüdruk/poiss teema. Inime on inime. Lihtsalt meelelahutused on teistsugused 🙂

  5. Paula Says:

    Sattusin juhuslikult siia lugema ja süda läks soojaks. Natuke kurbust tuli ka hinge. On mulgi olnud hetk, kus majas oli enda 2 ja Tema 3 last. Mõne aasta pärast tekkisid Tema kahele pojale veel pruudid ja jõulude, suve ning muude perekondlike sündmuste ajal oli meid lausa 7 + 2

    • sesamy Says:

      Ole teretulnud lugema 🙂
      Mulle on alati tundunud, et pere on see, kes end koos perena tunneb, mitte see, kes miski paberi alusel kokku liimitud on 🙂

  6. Sellest ajast kui… « kirjand vabal teemal Says:

    […] siia midagi elust-olust kirjutasin, on üksjagu mett verre voolanud. Ja tõsi ta on- ma olen blogimisest lausa puudust tundnud, nii […]

  7. Häid lambaid… vol 2 | kirjand vabal teemal Says:

    […] enam-vähem igapäevaselt Mina, Meesinime, Kutt, Põnn, Juunior ja peika (mitte enam see, kellest siin juttu oli) ja viimased kaks ka vaid seni, kuni Juunioril korter remonditud saab, aga ikkagi ei saa […]


Lisa kommentaar

