Uut ja vana

Täna on erakordselt s*tt suusailm (mitte, et selles midagi uut oleks) ja seepärast  ma suusatama ei lähegi. Istun hoopis toas ja apdeidin elusündmusi. Või noh, ajan niisama juttu. Mitte sellist diipi teemat, et iga uus on unustatud vana. Lihtsalt juttu.

Kõige uuem uudis on see, et needsinased suusailmad mind eriti enam ei morjenda- meil nimelt on nüüd katus pea kohal. Eks  mingi asi oli seal enne ka… aga seda katuseks nimetada olnuks ilmselge liialdus. Juhtus nii, et sügisel 2006 või 2007 (kes seda enam mäletab) räsis meie alevit tormilaadne ilmastikunähtus. Toas ei saanud tol õhtul midagi aru, isegi elekter ei läinud ära. Esimesed aimdused millestki ebatavalisest ilmnesid kella 4 paiku öösel. Siinkirjutaja ärkas sügavast unest, olles häiritud ebatavalisest helist, mis kõlas umbes nii: pat-pat-pat-pat-patpatpatpatpatpat…. Lähemal vaatlusel selgus, et  vihmapiisad on laepaneelide vahelt leidnud tee mu vaipkattesse. Päeva (täpsemalt :öö) päästsid arvukad ajalehed, kausid ja käterätid. Hommikul selgus, et katust mu korteri kohal reaalselt enam ei eksisteeerinud. Lapiti küll kiiresti ära käepäraste vanade eterniiditahvlitega … aga ega ükski lapp normaalset vihma ei peata. Ning suuremate sadude ajal võisime kuulda järgmist muusikat: toas tap.. tap…tap… tap…ja kempsus tiptiptiptiptiptiptiptsrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Korralik 10-liitrine ämber täitus poole tunni jooksul. Aga nüüd! Nüüd (juba pea kuu aega) on unustatud kausid, ämbrid ja ajalehed! Meil on uus katus ja isegi vihmaveerennid! Ja ei mingit kondensvett enam mu padjal! (ükskord kutsusime ühistu esimehe vaatama, et tehtagu no midagi, ta arvas , et tegu on kondensveega. Seepeale ronis meesinimene pööningule, vaatas läbi prao meie tuppa ja pani  vihma kaitseks prao kohale kausi. Ikka selleks, et kaitsta meid kondensvee eest😀. )

Väljend “elu nagu hernes” on nüüd minu jaoks saanud hoopis uue tähenduse. Sel suvel said meie maja otsaseinad soojustatud ja kaetud uue värviga. Ei ole vist  vaja olla kõige  nutikam, et taibata, mis värvist on jutt- roheline, otse loomulikult. Kujutle nüüd kolmekorruselise maja otsaseina ja jaga see mõttes kolmeks. Keskel on üht tooni roheline ja kahel pool ääres teist tooni (ikka veel) roheline. Noh , maja teine sein sai valmis enne jaani ja meie poolsem  nüüd juulikuu keskel. Kõik tellingud kadusid me akende tagant, jehuu! ja ma sain taas end inimesena tunda, kuna mul polnud enam ehitajaonusid akende taga. (Nad olid muidu üldiselt toredad, sai neile kohvi pakutud ja peavalutablette laenatud, lihtsalt see pidev kõrin, kolin, kraapimine ja puhtal kujul teadmine, et keegi mu aknast sisse võib vahtida… pole just minu arusaam puhkusest).  Aga – vaat kus lops!- paar päeva tagasi pandi tellingud taas püsti, härrased ehitajad nimelt olid suutnud võõbata maja ühe otsaseina keskelt tumedamaks ja äärtelt heledamaks ning teise vice versa. Ega siis midagi, mis  s*tasti, see uuesti. Suusailmade kiuste.

Hea asi on see, et  alustasime remondiga (veekahjustused ülalt enam ei ähvarda) ja köök on valmis.  Mul oli aastaid mõlkunud meeles värvidena  rootsipunane  ja liivakarva, seda tänu sõbranna kingitud kellale.  Aga eks elu teeb omad korrektuurid ning  tänu kevadel soetatud kardinatele oli tulemus hoopis  hele hallikassinine ning kirjeldamatut tooni beež.  Aga see on kokku nii mõnus, soe, helge, hele (ja ma ei oskagi öelda, mis veel. Kusjuures, kardinad on veel ette riputamata. Ma alles sätin seda ruumi oma maitse järgi ümber.

Järgmine etapp on WC … ja kuigi olen kõikunud erinevate eurokempsude stiilis kujunduste vahel, arvan, et mu originaalidee jääb jõusse ning teemaks saab olema “metsapeatus”. Kui ükskord valmis saan, tulevad ka pildid. Seniks üks väike foto  praegusest:

IMAG0060[1]

Lisa kommentaar

