Ikka juhtub

Aasta on möödas sellest, kui ma suve kohalikus kaupluses müüjana töötades veetsin, aga müüjanägu pole vist päris ära kadunud. Täna küsiti mu käest juhendust lausega “kus teil* siin soolapähklid asuvad?”. Ja mul polnud seljas midagi punast (mis on siin vormirõivastus). Tõsi küll, võib-olla põrnitsesin ma seda kohviriiulit lihtsalt liiga asjatundlikul pilgul ja ostukorvi polnud ka hetkel käes…. no igatahes kui abi vaja on, siis aitan alati ja nii sai see mure lahenduse.

Aga see tõi meelde hoopis ühe teise mälestuse.

Aasta siis oli kaheksakendviis. Tulime ühe EÜE- seltskonnaga kusagilt Lõuna- Eestist ja Tartu kandis läks kõht tühjaks. Sel ajal oli burks tundmatu suurus ja igas bensukas snäkke ei müüdud. Niisiis külastasime Võidu sööklat (mitte seda pukibaari, vaid seda, mis seal vastas paremat kätt asus). Laadisime kandikud täis ja head isu. Kogu kamba välimus oli pehmelt öeldes veider – tulime ju stiilipulmast. Minul riietus koosnes helekollastest puhvpükstest, vanaema vaibast meisterdatud saraapest ning varbavaheplätudest. Aksessuaarina kandsin kaasas kitarri (muidugi mitte lihtsalt niisama aksessuaarina).

Ühel sulnil hetkel laekus uksest sisse grupp rahvast. Nende pealik (hennapunase krunniga naisterahvas) vaatas saalis otsiva pilguga ringi ning suundus joonelt minu juurde. Edasi arenes meie vahel järgmine dialoog:

Tema: Zdravstvuite. Kuda možem sidet?

Mina: Kuda hotite, mest hvatajet.

Tema: A što nam zakazat?

Mina: Što vam ugodno…

Tema: A što võ rekommendujete?

Mina: Ja, naprimer, sjela guljaš i gretšku. Otšen vkusno.

Tema: A võ zdjes ofitsianka, da?

Mina: Da njet, zdes samoobsluživanije…

Heitis tädi mulle pika pilgu ja lahkus. Ma ei tea, mis tex-mex restorani ta arvas end sattunud olevat.

***

Elu jooksul on mind peetud veel soomlaseks, arstiks, koolidirektoriks, giidiks, konduktoriks (rongis)… aga see juhtum oli konkurentsitult veidraim.Praegugi toob muige suule. Teeme nüüd nii, et ma pole ainuke, kellega sedalaadi juhtumeid esinenud on…

* – ta võib -olla pidas silmas “teil siin” lausudes, et ma olen lihtsalt väga keskmise Saeküla elaniku nägu😀

Lisa kommentaar

