Kaktuse päästmine

Ma ei räägi täna sellest, kuidas mu suvine karjäär vahetus taas aastaringse karjääri vastu (pikk jutt), ega sellest, kuidas pealinnas suvitanud Põnn on suureks saanud (veel pikem jutt)… täna tuleb juttu kaktusest.

Kaktus, nagu ma töölt naastes teada sain, oli õues jasmiinipõõsa vilus ilutsenud juba kuu aega. Ent polnud lihtsalt kedagi mu tähelepanu selle pihta juhtimas. Umbes kell neli õhtul see siiski juhtus. Kaktuseomanik, taim ise ja mina juhtusime olema lihtsalt umbes 10-meetri-trajektooril.

Tädi: Kuule, ega sul ei ole kaktust vaja?

Ma:Mis kaktust?

Tädi: Näe, seda siin! (ja ma näen esmakordselt kaktust, mis väidetavalt on jasmiini all juba kuu peesitanud). Ta on nii suur, mulle ei mahu tuppa ära. Äkki keegi vajab?

Ma: (hindavalt, samas otsustavalt) Olgu, kui see homme veel siin on, lasen ära viia.

Käin poes. Teen tööd. Teen süüa. Käin koertega õues.

Teen veel tööd. Loen raamatut. Ilus raamat on. Kell on 22.30. Kaktus tuleb meelde ja hakkab hale. Et väljas sajab ja on jahe ja tema on troopikavärk ja on hale teisest ja.

Küsin mehe käest, kuidas ta kaktuse päästmisse suhtub.

Ta ei suhtu eriti midagi, ajab jaki selga ja ütleb, et lähme siis.

Ma võtan taldriku (pigem vaagna) (et kui kaktus on läbi vettinud) (et koolis põrandat ära ei leotaks).

Valgustan seasilmaga teed (see on see taskulamp välgumihkli otsas). Kaktus on alles. Okkaline. Meeter pikk. Torgib. Mees udjab ta sülle. Kõndida on 100 meetrit. Ma kappan igaks juhuks ees minema, et kui ta (mees, mitte kaktus) ümber mõtlema peaks. Selja tagant kostab puhkimist. Meetrine kaktus kaalub kindlasti midagi, läbivettinud lillepotist rääkimata. 

Jõuame kooli ette, ma avan ukse ja panen vaagna ilusti nurka. Vaatan õue. Mees on suitsu ette pannud ja hingab sügavalt. Ootame koos kaktusega, kuna paus lõpeb. Kaktus saab ilusti nurka soodsasse atmosfääri. Seal on soe ja kuiv. Juua peaks tal jätkuma.

Meie läheme käsikäes koju. Tänase päeva heategu on tehtud.

Homme panen pildi ka, siis võite mulle teada anda, mis selle taimekse nimi on. Ehkki ma tean- Juula. Ta on lihtsalt Juula nägu.

EDIT: Lubatud pildid on kohal.
kaktus 002

kaktus 001

Üks vastus to “Kaktuse päästmine”

  1. Mac Says:

    Aww. Inimesed on ilusad ja head 🙂
    (Juula vast yhtib mu arvamusega)


Lisa kommentaar